محل تبلیغات شما

 

برند شخصی شما، علت متمایز نمودن شما از دیگران است. چیزی که باعث می شود تا شما را از دیگران متمایز کند. برند شخصی به مثابه تصویری است که شامل تمامی صفات و ویژگی های شما می باشد که بعد از شنیدن نام شما، آن تصویر در ذهن افرادی که شما را می شناسند پدیدار می شود.

جهت ساخت برند شخصی تان، قبل از هرچیز، می بایست تمامی افکارتان را منظم کرده و چشم انداز و آینده مورد نظر خود را به وضوح تصویر سازی نمایید، همچنین مشخص کنید که نزد دیگران،دوست دارید چگونه به نظر آمده و زندگی شخصیتان دارای چه شکل و شمایلی باشد.

در جوامع امروز، انسان ها به واسطه یک لقب و یا با یک ویژگی شناخته می شوند که خاص خودشان است. به عنوان مثال، خانم X مدیر خوبی در کسب و کار است، آقای Y در زمینه مکانیک خودرو فردی ماهر است. آقای Z صدای بسیار خوبی دارد و خوش صداست. تمام این ویژگی ها در واقع همان برند شخصی افراد است که به واسطه آن در میان دیگران شناخته و متمایز می شوند. 

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ می‌گوید، افراد و مهارت‌هایشان نیز مانند محصولات کسب‌وکارها نیاز به معرفی دارند.

برندسازی، درواقع، یک قدرت نرم” است. همانند اصول برندسازی محصول، برندسازی اشخاص هم بسیار مهم است. همه ما می دانیم این که صرفاً مدرک تحصیلی، تجربه یا عناوین شغلی می‌توانند موجب موفقیت فرد شوند، تصور درستی از بازار کار نیست. خواه‌ناخواه برندسازی و قدرت نرم بر همه ابعاد زندگی روزمره‌مان تأثیرگذار است؛ زیرا در محیط کاری و تخصصی بسیار مهم می‌شود، که دیگران راجع به ما و توانمندی ما چه فکر می‌کنند. برند مجموعه‌ای از تعریف‌ها و خاطرات مشتریان و اطرافیان از شماست که نوع نگاه اطرافیان درباره شما را شکل می‌دهد. درواقع برند مجموعه ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که به کسب‌وکار و روابط آن با جامعه معنا می‌دهد.

چرا برندسازی شخصی اهمیت دارد؟

با برندسازی شخصی فرصت‌های حرفه‌ای بیشتری متناسب باکیفیت مهارت‌های شما برایتان فراهم خواهد شد. تلاش برای تهیه یک تصویر واضح از خودتان و توانایی‌هایتان باعث می‌شود، شناخت بهتری نسبت به خود پیدا کنید. نقاط قوت خود را بهتر بشناسید و آن‌ها را مشخصاً نشان دهید و همچنین برای نقاط ضعف خود برنامه‌ریزی کنید. به‌مرور در حرفه خود شناخته شوید و موقعیت‌های شغلی بهتر به شما پیشنهاد شود و ارتباطات ارزشمندی با متخصصین حوزه خود پیدا خواهید کرد.

قبل تر تعریفی که از پرسونال برندینگ در ذهن ها وجود داشت محدود به تعدادی کارت ویزیت بود و اگر فردی به پرسونال برندینگ یا برند شخصی اهمیت می داد با پرداخت هزینه و استخدام یک گرافیست برای خود لوگویی هم تهیه می کرد. اما با گذر زمان و تغییر نحوه تعامل به سمت اینترنت و مخصوصا شبکه های اجتماعی، حال شناساندن خودتان و مهارت هایتان به دیگران چیزی فراتر از یک کارت ویزیت است.

اگر خیلی ساده بخواهیم جلو برویم در واقع ساخت برند شخصی ایجاد یک روش برای آن است که افراد شما را به خاطر بیاورند. یا متمایز از دیگران باشید.

در حال حاضربرند شخصی چیزی بیش تر از یک لوگو و یا علامت تجاری است، و درواقع یک راه برای شناساندن خود به مشتری های آنلاین و آفلاین است. هر مهارت، توانایی و تجربه ای که دارید باید در معرض دید افرادی که به دنبال این مهارت های هستند قرار بگیرد و بعد جلب توجه کند. مسیر ساخت یک برند شخصی به اندازه ساخت بک برند تجاری پیچیده، با اهمیت و البته تاثیر گذار است.

برند چیزی است که شما دائما در حال ساخت آن هستید زیرا تصدیق کنندۀ این است که شما چه کسی هستید و عاشق انجام دادن چه کاری هستید. چه یک کارمند تمام وقت باشید یا یک نویسندۀ مستقل یا یک تاجر، فرقی نمی کند، برند شخصی شما زودتر از خودتان لب به سخن باز می کند. اینکه خودتان بخواهید روی چه چیزی ایستادگی کنید موقعیت هایی که جذب می کنید را شکل می دهد.

برند شخصی به این معنی است که شما چگونه خود را به دنیا معرفی می کنید، چگونه تصویر و هویت خود را خلق و حفظ می کنید. برند به همان اندازه که درباره ی سابقه ی فرد است، در رابطه با شغل، تجارت و پیشه ی او نیز می باشد. اینکه چطور آدمی هستید، عالیق شما وهرحقیقت جذاب دیگری را دربرمی گیرد. برند شخصی کاری است که انجام می دهید، آنچه که هستید و باالتراز همه چه کاری برای دیگران انجام می دهید. قرار مالقات با شخصی، تماس تلفنی، فرستادن ایمیل فعالیت هایی هستند که با وجود آن ها، این فرصت را به دست می آورید که بتوانید برند خود را نشان دهید.

اجرا و ساخت یک برند 

برای ساخت برند، نیاز به انجام فعالیت خاصی ندارید. کافی است پس از انتخاب نام کسب و کار خود، سفارش طراحی یک لوگو را به گرافیست بدهید. سپس در دو یا چند شبکه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کنید و خوشحال باشید که صاحب یک برند هستید.

اگر هدف شما صرفا داشتن یک برند بود، نیاز به مطالعه ادامه مقاله ندارید اما اگر قصد دارید پس از ساخت برند، آن را تبدیل به یک برند موفق و البته پولساز کنید، بهتر است تا در ادامه همراه ما باشید.

برای ساخت یک برند شخصی متمایز و شاخص بهتر است گام ها و مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- حوزه تخصص و برتری خود را پیدا کنید

یک یا دو نکته برتری و نقطه قوتی که شما را متمایز می کند چیست؟ پیش از ساخت برند شخصی باید تصمیم بگیرید در چه حوزه ای قصد دارید شناخته شوید. فضای کسب و کار در همه حوزه ها از افراد موفق و فعال پر شده است، پس شما باید از انتخاب حوزه های کلی مثل بازاریابی” و منابع انسانی” اجتناب کنید. بهتر است در یک حوزه خاص وارد شوید (مانند انگیزش نیروی انسانی” یا بازاریابی رسانه ای”) . با انتخاب یک حوزه مشخص و تخصصی شما می توانید تخصص و توان مندی خود را بهتر به نمایش بگذارید. گرچه با انتخاب یک بخش تخصصی تعداد مخاطبان شما کمتر خواهد شد اما ارتباط شما با موضوع و مخاطب تقویت خواهد شد. شما باید بین حجم مخاطب و اهمیت موضوع یکی را انتخاب کنید.

۲- ارتباط حوزه تخصصتان با حوزه کاری خود را معلوم کنید

استخدام کنندگان برای ارتقای شغلی و جذب نیرو به دنبال افراد متخصص می گردند؛ نه کسانی که در هر حوزه ای دانش اندکی دارند. اگر در کاری که می کنید بهترین باشید مطمئنا به دنبال شما خواهند آمد.” پس از آنکه یک یا دو زمینه تخصصی را برای خود انتخاب کردید باید به دیگران نشان دهید که چه ارتباطی با حوزه کاری شما دارند (به طور مثال اهمیت مدیریت رسانه و بازاریابی رسانه ای را در حوزه بازاریابی به همه ثابت کنید) به چیزی بیشتر از سازمان فعلی خود نگاه کنید و مزایای کار خود را برای همه سازمان ها تشریح کنید.

به استخدام کنندگان نشان دهید که چرا برای آنها مفید واقع خواهید شد و چرا آنها به شما نیاز دارند. چرا و از چه زمانی کاری که شما انجام می دهید برای این صنعت مهم شده است؟ تاریخچه و روند اهمیت یافتن تخصص خود را بیان کنید و توضیح دهید که اکنون چه اتفاقی در حال رخ دادن است. روند تغییرات و پیشرفت حوزه تخصص خود را تحلیل کنید و آینده اهمیت آن را بیان کنید.

۳- پروفایل های آنلاین خود را بسازید

از شبکه ها و کانال های مختلف ارتباطی استفاده کنید، لینکدین، گوگل پلاس، فیسبوک و … مشاغل به سمت آنلاین شدن در حال حرکت هستند. اینترنت به مثابه یک نمایشگاه بزرگ توانایی و استعداد عمل می کند، اگر وبسایت یا پروفایلی ندارید پس جزیی از نمایشگاه بزرگ استعداد نیستید” با کسانی که می توانید از آنها چیزی یاد بگیرید ارتباط برقرار کنید و کسانی را که می توانند برای شما فرصت های جدیدی به وجود بیاورند را از دست ندهید. امروزه و با رشد بیش ازپیش اینترنت اگر شمادر فضای مجازی حضور ندارید به معنای نداشتن هویت است. اگر هویت مجازی قوی برای خود نساخته باشید بخش عمده ای از هویت و ارزش خود را از دست داده اید.

متخصصین معتقدند داشتن وبسایت شخصی برای شما بسیار مفید است و علی الخصوص امروزه که با معرفی بسترهایی مثل WordPress که رایگان و راحت هستند دیگر عذری برای نداشتن وبسایت شخصی ندارید.

گرچه بهتر است که در وبلاگ و وبسایت خودتان مطلب بنویسید اما حضور و نوشتن در وبلاگ ها و وبسایت های دیگران (به عنوان نویسنده مهمان نیز برای شروع کار خالی از لطف نیست)

شبکه های اجتماعی را نیز از یاد نبرید، شبکه های اجتماعی در حال حاضر مخاطبان فراوانی را با هزینه تقریبا پایین در اختیار شما قرار می دهند. حداکثر استفاده را از شبکه های اجتماعی ببرید.

۴- محتوا تولید و عرضه کنید

 

 

حال که حوزه کاری و بستر ارتباطی خود را یافته اید باید اعتباری برای خود دست و پا کنید؛ برای این کار نیز باید تخصص خود را به نمایش بگذارید. بهترین و راحت ترین راه برای ایجاد یک برند شخصی در فضای مجازی و آنلاین استفاده از تولید محتوا و بازاریابی محتوا است. (برای آشنایی با ده نکته برای موفقیت در بازاریابی محتوا کلیک کنید) وقتی مردم دنبال اطلاعات برای یک زمینه می گردند به منابعی که تاکنون برای انها مفید بوده سر می زنند. اگر شما به عنوان یک منبع مفید و قابل اعتماد برای دانش و اطلاعات در حوزه خود شناخته شوید به مرور زمان از شما به عنوان یک متخصص در این زمینه یاد خواهد شد.

به طور مثال وقتی یک پروژه و برنامه مرتبط با حوزه خود را با موفقیت به پایان رساندید در مورد آن در وبلاگ خود بنویسید، تخصص خود را به نمایش بگذارید و راه حلی که در آن مسئله استفاده کردید را شرح دهید.

۵- محتوای خود را مدام به روز کنید

ایجاد یک برند شخصی کاری در عرض یک هفته نیست، بلکه آغاز یک سبک و دوره از زندگی کاری شماست” مداوم و با یک برنامه منظم محتوای تولیدی خود را به روزرسانی کنید تا ارتباطاتی که به دست آورده اید را حفظ کنید و آنها را توسعه دهید. اجازه ندهید عملکرد شما متوقف شود. نباید مخاطبی که به دست آورده اید را با کار نکردن از دست بدهید.

همواره محتوای جدید تولید کنید و با دیگر متخصصین ارتباط برقرار کنید. با ایجاد محتوای به روز و مورد بحث در شرایط فعلی بازار، به روز بودن و پیشرو بودن خود را به نمایش بگذارید.

۶- شبکه ای حرفه ای بسازید

شما نمی توانید به تنهایی یک برند باشید، باید برای ساختن یک برند شخصی موفق اطراف خود را از آدم های حرفه ای، موفق و شناخته شده پر کنید. با دیگر متخصصان در حوزه خود همکاری کنید، از آنها درس بگیرید، در جلسات، سایت ها و ارائه های آنها شرکت کنید تا نام شما همردیف نام متخصصان حوزه خودتان قرار بگیرد.

افراد نام آشنا که دنبال کنندگان و لینک های ارتباطی زیادی دارند را از دست ندهید، هرکسی که میتواند شما را به افراد جدیدی مرتبط کند و فرصت های جدیدی در اختیارتان بگذارد را به خود نزدیک کنید. در جلسات، همایش ها و کنفرانس های مربوط به حوزه خود شرکت کنید تا با افراد صاحب نام در زمینه کاری خود بیشتر آشنا شوید. در فضای آنلاین نیز در تالارهای گفتگو، بحث ها و تبادل نظرها فعال باشید تا نام شما دیده و شنیده شود. هرچه بیشتر افراد علاقه مند به حوزه خود را ملاقات کنید بهتر است.

۷- ارزش افزوده ایجاد کنید

شرکت ها مدام به ارزش ویژه و مزیت رقابتی محصول خود توجه می کنند و به دنبال ارتقای آن هستند. شما نیز برای ساخت برند شخصی خود از این قاعده مستثنا نیستید. حال که مخاطب خود را پیدا کرده اید باید به انها نشان دهید چرا از دیگران متمایز هستید. چه ویژگی شخصی مثال زدنی ای دارید؟ چه تجربه و یا سابقه کاری خاصی دارید؟ بر روی نقطه قوت و مزیت خود تمرکز کنید تا از دیگر برندها متمایز شوید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و تاثیر و کاربرد آن در شغل انتخابی شما چیست؟

هوش مصنوعی چیست وکاربرد آن در شغل انتخابی خودتان چیست؟

شغل انتخابی خود را بنوسیدو آینده این شغل در ده سال آینده چیست؟

یک ,شخصی ,برند ,حوزه ,های ,کاری ,خود را ,برند شخصی ,را به ,است که ,یک برند

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها